גלאי מתכות – המדריך המלא

בפרק זה נעסוק בהסבר כללי מהו  גלאי מתכות בכלל אמה השימושים של גלאי מתכות.

תחילה נאמר כי שימוש בגלאי מתכות על מנת לאתר מתכות כגון ברזל, כסף, נחושת, זהב, אלומיניום, עופרת, והרשימה די ארוכה נהפך לטרנד עולמי ואנו רואים תכניות טלוויזיה וסדרות שלמות בפייסבוק ויוטיוב העוסקות במונח שנקרא גלאי מתכות באנגלית METAL DETECTOR.

גלאי מתכות הסבר

גלאי מתכות הוא מכשיר אלקטרוני המזהה נוכחות של מתכת בקרבת מקום. זה עובד על ידי יצירת שדה מגנטי ולאחר מכן מדידת כל שינוי בשדה זה הנגרם על ידי נוכחות של חפצי מתכת. גלאי מתכות משמשים בדרך כלל בסריקה ביטחונית, ציד אוצרות ויישומים תעשייתיים כגון זיהוי מתכות במוצרי מזון או בתהליכי ייצור. ניתן להחזיק אותם ביד או להתקין אותם על מסוע, והם יכולים לזהות מגוון רחב של מתכות כולל ברזל, פלדה, נחושת וזהב.

שימושים עם גלאי מתכות

לגלאי מתכות יש שימושים רבים, שחלקם כוללים: 1. בדיקה ביטחונית: גלאי מתכות נמצאים בשימוש נפוץ בשדות תעופה, בתי משפט ומקומות ציבוריים אחרים כדי לסנן כלי נשק וחפצי מתכת אחרים שעלולים להוות איום. 2. ציד אוצרות: ניתן להשתמש בגלאי מתכות לחיפוש אחר אוצרות קבורים, מטבעות וחפצים יקרי ערך אחרים. 3. ארכיאולוגיה: גלאי מתכות משמשים ארכיאולוגים לאיתור חפצים קבורים וחפצים היסטוריים אחרים. 4. יישומים תעשייתיים: גלאי מתכות משמשים בתהליכי ייצור לאיתור מתכת במוצרי מזון או בחומרים אחרים. 5. בנייה: ניתן להשתמש בגלאי מתכות כדי לאתר צינורות קבורים, כבלים וחפצי מתכת אחרים לפני חפירה או חפירה. 6. גיאולוגיה: ניתן להשתמש בגלאי מתכות כדי לאתר מרבצי מינרלים ומאפיינים גיאולוגיים אחרים. 7. שיטור חוף: גלאי מתכות פופולריים בקרב שוטרים שמשתמשים בהם כדי לחפש תכשיטים אבודים וחפצי ערך אחרים הקבורים בחול. 8. תחביבים: זיהוי מתכות הוא תחביב פופולרי עבור אנשים רבים שנהנים מהריגוש שבציד ומהאפשרות למצוא משהו בעל ערך או משמעותי מבחינה היסטורית.

 

איך בוחרים גלאי מתכות

בחירת גלאי מתכות שמתאים לצרכים שלי חשובה מאוד ואיך נעשה את הבחירה אם אנו לא מבינים בתחום ? ראשית מומלץ לצפות בסרטונים ולקרוא חומר אודות גלאי מתכות, שלהב חשוב מאוד הוא הגעה לחנות על מנת לקבל הסבר רחב ומקצועי עבור הגלאי אותו אתם קונים והדגש ויש דגש חשוב מאוד הוא בעת רכישת גלאי מתכות מתקדם והצורך להסבר מפורט הוא חשוב מאוד.

 

פרמטרים חשובים בעת בחירת גלאי

  • תקציב.
  • התאמת הגלאי לסביבת העבודה העיקרית שלך האם הגלאי עמיד למים או לא , האם הגלאי מיועד לקרקע מינרלית ועוד.
  • סוללות נטענות.
  • תאורת מסך.
  • חד תדרי או רב תדרי.
  • גודל פיזי שך הגלאי.
  • גודל צלחת.
  • אחריות.

כמו שהבנתם ישנם די הרבה משתנים שחשוב לקחת בחשבון טרם רכישת הגלאי, אחד הפרמטרים החשובים לדעתי היא כמה זמן אתם הולכים להקדיש לתחביב שנקרא  גלאי מתכות שכן אין טעם לרכוש גלאי מתקדם אם לא תקדישו מספיק זמן לשימוש.

דילוג לתוכן