מה זה גלאי מתכות מולטי תדרים?

שוק גלאי המתכות עובר שינוי בתפיסה של התחום וכן שינוי טכנולוגי, השינויים הללו  מאפשרים לתחום להתפתח למקומות שעד ליפני זמן מה היה נראה כאילו לקוח מאיזה חלום לא מציאותי, גלאי מתכות הפועל בתדר עבודה גבוהה מאתר פריטים קטנים בעומק רדד וגלאי מתכות הפועל בתדר עבודה נמוך מאתר מטרות גדולות בעומק גדול, מה קורה כאשר יש גלאי מתכות אשר עובד בכמה תדרים בו זמנית?

שינוי טכנולוגי

משקל, גודל, צורה, איכות, דיוק, הפרדת מתכות, אחריות, כל אילו נתונים המושפעים ישירות מהפיתוחים הטכנולוגים בתחום, אם בעבר גלאי מתכות היה מגושם ועבד בתדר אחד בלבד כיום גלאי מתכות מקצועי כבר שוקל מתחת לקילו אחד ועובד ב 7 תדרים בו זמנית מתוך 49 תדרים!!!. בעבר הפרדת מתכות הייתה לאובייקטים גדולים כיו המצב אחרת לגמרי שכן ניתן לקבל הפרדת מתכות גם באזור מרובה מטרות שטנות מאוד וכל זה הודות לטכנולוגית מולטי תדרים, מצב בו הגלאי מתכות משדר לאדמה מספר תדרים שונים מתדר נמוך כמו 4 kHz ועד תדר גבוהה 40 kHz העבודה במספר תדרים בו זמנית מאפשרת איתור מדויק יותר של ממצאים גם בעומק וגם בחלק הרדוד של הקרקע  – דיוק רב שלא היה נגיש טכנולוגית בעבר.

החלוצה בתחום הינה חברה צרפתית בשם  XP METAL DETECTOR, החברה מתמחה בחידושים בתחום והינה חלוצה בתחום, גלאי מתכות ששוקל 800 גרם, 7 תדרים במולטי, עמיד מים עד 20 מטר צלילה, ללא כבל בין צלחת הגלאי ( החלק התחתון העגול ) לבין מוח הגלאי.

שינוי תפיסתי

אם בעבר ראיתם אדם עם גלאי מתכות המראה היה מוזר לכם מאוד והנחתם כי האדם תמהוני … כיום שימוש בגלאי מתכות נחשב תחביב לכל דבר ועניין תחום שנשים משקיעים בו את מיטב כספם על מנת להגיע להצלחה ולמציאות מיוחדות, ואף בחלק מהמדינות בעולם שונה החוק עקב שימוש מרובה בגלאי מתכות כך שהתחום נהפך לחוקי ואף מגובה על ידי המדינה, חפשו בגוגל –  אנגליה הפטיש ששינה את ההיסטוריה, כיום לא כל אדם עם גלאי מתכות נתפס בציבור כשודד עתיקות נהפוך הוא אנשי גלאי המתכות שעושים שימוש בדרך קבע בחופי הים הם גורם אשר מנקה את החופים מפסולת מתכתית מצב מבורך עבור כלל החופים והמשתמשים בחופי הים.

לסיכום

הדרישה העולמית לתרבות הפנאי הביאה את התחום לשיא טכנולוגי, 7 תדרים בו זמנית אשר משודרים לאדמה( גם בצלילה )  הטכנולוגיה הזו נקראת מולטי תדרים.

דילוג לתוכן