גלאי מתכות לארכיאולוגים

בעזרת הטכנולוגיה של ימינו ניתן בקלות רבה לרתום את עולם הגלאים לשימוש ארכאולוגי מתקדם. בין כליו של עוסק במקצוע הארכאולוגיה חייב להימצא גלאי מתכות מקצועי. גלאי מתכות הוא כלי עבודה הנותן תוצאות מידיות ללא התעסקות מסורבלת .

טוב לדעת ולזכור.

גודלם הפיזי של הגלאים מוזער בעזרת רכיבים אלקטרונים חדישים. רוב גלאי המתכות המקצועיים מתקפלים לגודל של מזוודה קשיחה הניתנת לנשאיה גם בתנאים של שטח.

ב ארז גלאים ניתן לרכוש גלאים עמידים למים בכול העומקים, למטרות צלילה – גלאים היכולים לעמוד בעומקים של עד 60 מטר הרי זה עומק אדיר, מגוון מוצרים משלימים לצולל יעשו את העבודה קלה ומניבה תוצאות בקלות.

צורת קריאת המיידע היום קלה כמה מונים מבעבר ולרוב מוצגת על גבי צגי LCD איכותיים כולל יכולת הפרדה מרשימה של סוגי מתכות .

אין אנו טוענים חלילה שגלאי הוא כלי מרכזי בכליו של הארכאולוג חלילה לא להבין אותי לא נכון אך בעת חפירה העברת גלאי על האזור הנחפר בטוח תבהיר לצוות על ממצאים חבויים בקרקע או בקירות הנחפרים.

גלאים מקצועיים מציעים יתרונות מובהקים למה כן להשתמש בהם כך שאין עוררין בחשיבות הכלי ככלי חובה.

 

אתן דוגמה:

אתר ארכאולוגי שבו הסתיימו החפירות נשאר ברוב המקרים עומד על תילו .. הרי סיבוב עם גלאי במקומות שלא נחפרו כמו הקירות של המקום, רצפת המקום ,נקיקים בסלע או כוכים הרי יניבו תוצאות ברוב המקרים

הדבר " מכפיל את שכרו" של הארכאולוג הרי עצם הגילוי הוא פנטסטי וחשוב לא פחות הוא לדעת שהאתר ריק ממצאים מתכתיים אשר ימנע הרס של האתר ע"י אנשים לא מורשים לכך.

 

לידיעתך ! ארז גלאים מעניק מחיר מיוחד לארכאולוגים בעת הצגת תעודת ארכאולוג מוסמך או אישור המעיד על ביצוע עבודות ארכאולוגיות כי ארז גלאים תומך בארכאולוגיה הישראלית.

 

דילוג לתוכן